Onderhoud en Reparatie 

Kleine beurt, grote beurt en reparaties

Een jaarlijks keuring is geen onderhoud. Om u auto 100% mobile te houden heeft uw auto onderhoud nodig.

Onderhoud is nodig om de levenduur en veiligheid te garanderen en is onvermijdelijk.

Wij verzorgen alle soorten onderhoud en reparaties aan uw auto.

Welke soorten beurten zijn er?

Vaak wordt er gesproken over een kleine of grotebeurt.

Elk merk heeft hier z’n eigen visie erover dat het voor de meeste onduidelijk wordt.

Wij hanteren een simpel systeem. klein en/of groot.

Olie gaat gemiddeld tussen 10.000 km (mineraal)-30.000km (longlife) mee . Uit onze ervaring is 30.000km aan de lange kant want bij 15.000km raakt ook deze olie zijn smering snel kwijt.

De regel is simpel: tot 20.000 km per jaar is een grotebeurt bij de jaarlijkse APK voldoende, rijdt u meer kilometers dan heeft u ook een tussentijdse kleinebeurt nodig. Dus alleen een kleine beurt per jaar is niet voldoende.

Om dat wij de onderhoud heel belangerijk vinden zijn onze beurten ook echte beurten vergeleken met de meeste garages en zelf de meeste dealers.

Onderhoud is niet alleen vloeistoffen en filters vervangen maar er zijn ook nog vele andere onderdelen die aandacht nodig hebben.

Kleine beurt:

We vervangen de olie met het juiste soort. De olie filter wordt altijd vervangen. de gehele auto wordt visueel bekeken op gebreken en lekkages. We vullen de vloeistoffen bij en meten de remvloeistof (om de twee jaar vervangen) op vocht en koelvloeistof op vries punt. De bandenspanning wordt gecorigeerd en de verlichting wordt gecontroleerd.

dit is dus een tussentijdsebeurt en geen jaarlijkse beurt.

Grote beurt:

Bij een grote beurt (jaarlijks) vervangen wij naast de olie en oliefilter ook de luchtfilter, brandstoffilter(indien aanwezig), bougies (benzine/lpg). Bij de meeste garage’s houdt het hier op maar wij gaan verder.

Wij halen alle remmenblokken en remtrommels los en inspecteren op slijtage, indien goedbevonden maken wij deze schoon , smeren en stellen alles mooi af. De banden worden allemaal opnieuw gebalanceerd om onnodige trillingen en slijtage van schokdempers en wiellagers te voorkomen. De olie van de versnellingsbak wordt op niveau gecontroleerd en bijgevuld. het interieur (pollen) filter (excl. filter) wordt indien aanwezig ook vervangen (gaat +/-15.000km mee). alle sloten en schanieren worden ingevet om slijtage te voorkomen. Wij gebruiken bij een grotebeurt ook een toevoeging om het brandstofsysteem schoon te houden. Uw auto wordt hierdoor zuiniger en schoner. (innotec fuel+ of diesel+ €15,-)

Combineert u de APK met een grote beurt dan is de keuring gratis (excl. roetmeting).
Wij hanteren een vaste afgesproken prijs voor kleine en grote beurten en geven vrijblijvend reparatie advies.
Indien er gebreken zijn aan uw auto dan overleggen wij dit altijd vooraf en komt u nooit voor verrassingen te staan.
De onderdelen die wij gebruiken zijn van top kwaliteit en worden ook als eerste montage gebruikt bij nieuwe auto’s.

Een greep uit onze merken: